söndag 19 december 2010

4:e advent

Det 4:e ljuset har vi inte hunnit tända än. Men klockan är ju inte så mycket än, det blir nog till lunch.
I morse låg jag kvar i sängen och läste färdigt min bok. Ola släppte ut Minus tidigt, men var kvar ute. Han grejar väl med något tänkte jag. När jag väl kom upp efter någon timma fick jag se all snön... Oj, va det har snöat!
Med dåligt samvete fick jag av mej flanellen rätt fort för att gå ut och hjälpa till. Det har nog kommit ca 30 cm under natten. De stora hundarna ville inte gå ut och kissa förrän jag hade skottat en gång till baksidan...Skottade en bra stund, fast Ola hade gjort det mesta.
Väl inne har jag roat mej med att göra rent vattenlåsen till tvättmaskinen och duschen. Det har luktat skunk inne på toa.
Nu har hundarna fått var sin lite promenad med matte. Lyx!!! Hjälp vad snö det var. På ett ställe där jag gick med Minus var det snö ända upp till knäna...det var det inte igår kan jag säja.
Nu är brasan i köket tänd. Mys!!!
Har tänkt att ge Miró ett bad i eftermiddag, fast det vet han inte än... Han brukar springa all världens väg bara han hör ordet "bada", rolig prick det där.
Tänker njuta av resten av dagen med räksoppa och senare blir det final i handbolls-em. Heja Sverige!!! Sen vill jag att det ska sluta snöa!!!

Bilderna är tagna genom fönstret, orkade inte gå ut en gång till....

2 kommentarer:

Louise sa...

Ser mysigt ut hos er i Klämmesbo! Vi får lov att ses snart! Hälsa Ola & hundarna! Kram Louise

Anonym sa...

0nu räcker det med snö...
Man vet inte vart man ska ta vägen snart.kram från Monica o Tosca