torsdag 16 juni 2011

rött som...

...blod...
I det här fallet pratar jag om näsblod. Något som händer mej jätteofta på sommaren. Ja, jag är allergisk och har det som värst nu. Tar tabletter, droppar, spray och inhalator. Förstår ju att slemhinnorna i näsan är rätt ansträngda, men ändå. Igår kväll kom det precis innan jag skulle gå och lägga mej. I morse hände det i duschen... Det är inte kul!!! Det blöder alltid i samma näsborre.
Är det någon som har några tips och råd??? Eller allra helst nån mirakelkur!!!

Så nu har jag klagat färdigt. Ska ta ur tussen ur näsan och se om det har slutat.
Ha en bra dag!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske funkar nässköljning? Det skall ju underhålla slemhinnorna i näsan vad jag förstått. Köpte själv en näskanna (=vuxenpoäng) i vintras och är nöjd. Fast jag har ju inga problem med näsblod, i alla fall inte nu på sommaren.

/Mats

Anonym sa...

Låter jobbigt med näsblod...
Nu tycker jag att du kan få må bra.har inte du haft så det räcker med knä höft å nu nosen ...kram från Tosca o matte
ps häftigt namn på ordverifieringen UNGRA bra som hundnamn...

Åstrands valpar sa...

Du har inte någon kärlutväxt i näsan som går sönder ? Det hade våran Wille och det kärlet brände öron-näsa-hals doktorn bort. Så försvann problemet. Kanske dax att ta ett snack med en "riktig" doktor. :-) Elisabeth