söndag 30 november 2008

min slagskämpe...

Min slagskämpe har ont i benet... Miró tyckte inte om att grannen gick med sina hundar genom hästhagen igår, så han sprang och berättade det för dem. Men min slagskämpe är inte den bästa på att förmedla vad han säger, hans stormade omkring och skällde för fulla muggar.
Grannen fick in en spark på hans framben, så nu hoppar slagskämpen omkring på tre ben... Jag förstår grannen, jag skulle också skydda mina hundar mot allt som kom springande och skällande mot dem. Men det är allt lite synd om Miró, för han menar ju egentligen inget illa med hans morrande...
Hoppas det onda försvinner snabbt. Det är inget kul att se in i de ledsna hundögonen när han haltar omkring. Han visar mer än gärna att han verkligen har ont i sitt ben.
Förhoppningsvis har Miró lärt sig en läxa så att han inte behöver rusa ut till alla "främligar" som är på "hans" revir.
Men en terrier är ju ändå en terrier...

1 kommentar:

Christina sa...

... 'är du verkligen helt objektiv i den här frågan ... ;)