söndag 23 januari 2011

3:dje veckan är avklarad...

Nu sitter jag här igen och klagar på att tiden går för fort. Ett tecken på att man blir lite äldre kanske. Som Marie Göransson sa i Stjärnorna på slottet igår "Livet börjar efter 43" eller nåt liknande. I år blir jag 44, så det är väl dax att börja leva livet!

Veckans bästa inköp har varit ett par broddar. Trodde aldrig att jag skulle äga ett par...Kärringvarning... Men efter den här vintern med isgata till gårdsplan känns det nödvändigt. Har gått omkring på vägarna i Klämmesbo utan att halka en enda gång!

Annars har det väl varit lite ont i knät. Det var på väg ur led några gånger... Fick en tuppkam av dr Per.

Helgen har mest tillbringats hemma. Besökte Hjo några timmar under lördag fm. Hade möte med mina kära Ockra-kompisar. Men framförallt bokade Christina och jag några teaterbesök längre fram ivår. Längtar!
Annars har jag njutit i mitt halvklara kök. Har lagat mat!!!! Å det är så härligt o roligt!!!
Nu väntar sängen. Har precis sett inspector Barnaby gå i pension...

God natt!!!

2 kommentarer:

Tusse Fox sa...

Har du broddar på "framfoten", det har jag och jag har hört såna som tycker att de går lite bakåt och det belastar rygg, knä, mm. Men jag vet inte, har ryggbesvär både med och utan broddar. Vi ser fram emot våren!

Åsa sa...

Jag har också såna på "framfoten", de andra var slut när jag skulle köpa. Tycker att de är riktigt bra, när de väl sitter fast....det är ett evigt justerande ibland.
Ja, visst ser vi fram mot våren - den kan gärna få komma imorgon...